Baza zagadnień

Poniżej przedstawiamy bazę zagadnień zgłoszonych przez różne organizacje i instytucje.
Szczegółowe tematy pracy zostaną określone w porozumieniu z promotorem i organizacją zlecającą.
Czytajcie, wybierajcie, piszcie – zapraszamy do wspólnej, dyplomowej przygody z DopasujDyplom!

TytułPartnerDeadlinePromotorzyPriorytet
Mapy zagrożeń jako przejaw współczesnej formy community policing, na podstawie doświadczeń województwa wielkopolskiegoKomenda Wojewódzka Policji w Poznaniu2018-06-303
Akcja fundraisingowa w FUAMFUAMpilne2
Projekt promocji Księgarni FUAMFUAMPilne2
Regionalna mapa innowacji społecznychKey4tomorrow - Fundacja Fiedlerów2016-06-302
Kierunki rozwoju polskich organizacji pozarządowych. Przykładowo: analiza pod względem prawnym, finansowym, organizacyjnym; ocena takich zjawisk jak „profesjonalizacja ngo”, „grantoza”, przyszłość finansowania inicjatyw społecznych.PISOP3
Kobiety w organizacjach pozarządowych. Przykładowo: rozwój organizacji/inicjatyw kobiecych w Polsce; sytuacja zarobkowa kobiet w III sektorze.PISOP3
Ocena współpracy NGO z I i II sektorem (współpraca finansowa i pozafinansowa, wg. modelu współpracy).PISOP3
Ocena współpracy NGO z Jednostkami Pomocniczymi Miasta Poznania (rady osiedla)/ podobnymi strukturami w innych wielkopolskich miastach.PISOP3
Analiza funkcjonowania Rad Pożytku Publicznego. Przykładowo: na poziomie gminnym, wojewódzkim (Wielkopolska); ocena wpływu na kształtowanie relacji samorząd-ngo.)PISOP3
NGO a własna siedziba – diagnoza, geneza, przyczyny, kierunki zmian, rekomendacje (szczególnie dla administracji – tzw. pustostany).PISOP3
Ocena rozwoju idei finansowania społecznościowego inicjatyw w Polsce. Przykładowo: ocena mechanizmów np. crowdfunding, zbiórki publiczne, darowizny, spadki; ocena zjawiska, ocena poziomu wsparcia ze strony obywateli.PISOP3
Promocja inicjatyw społecznych w kontekście strategii marketingowej JST (np. Poznań: „Wolne Miasto Poznań”, Kampania „Wspólnie tworzymy jeden Poznań” lub inne miasta, gminy).PISOP3
Kampanie społeczne i ich wpływ na rozwiązywanie problemów, jakie dotykają. Przykładowo: studium przypadku, wpływ (lub jego brak) na zmianę postaw odbiorców; ocena jakości kampanii społecznych w porównaniu do kampanii komercyjnych; wykorzystanie kampanii społecznych w polityce samorządowej.PISOP3
Zmiany w postrzeganiu NGO przez społeczeństwo i kierunki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce. Przykładowo: stopień zaufania do inicjatyw społecznych, ocena funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego, ocena zmiany w okresie ostatnich 20 – 30 lat.PISOP3
Nowe kierunki zagospodarowania przestrzennego wsi – analizy dotyczące ochrony przyrody i krajobrazu w zagospodarowaniu przestrzennym na obszarze wiejskim, przyszłe zagospodarowanie dla potrzeb turystyki przyrodniczej, ochrona zasobów przyrodniczych jako warunku zachowania atrakcyjności turystycznejOśrodek Badawczo-Edukacyjny w Zielonowie (fundacja) i Stowarzyszenie Zielono Mi 3
Badanie walorów przyrodniczych: inwentaryzacja botaniczna siedlisk leśnych, zaroślowych i wodno-błotnych w Zielonowie, inwentaryzacja ptaków, oznaczanie rewirów, lokalizacja lęgowisk w rejonie wsi itp.Ośrodek Badawczo-Edukacyjny w Zielonowie (fundacja) i Stowarzyszenie Zielono Mi 3
Współpraca środowiska naukowego z lokalną społecznością – edukacja w dziedzinach, zidentyfikowanych jako potrzebne przez mieszkańców w „Strategii”:Ośrodek Badawczo-Edukacyjny w Zielonowie (fundacja) i Stowarzyszenie Zielono Mi 3
Kampania – promocja wsi Zielonowo jako miejsca atrakcyjnego przyrodniczo, budowanie wizerunku „zielonej tożsamości” wsi, w kierunku przyszłego urynkowienia jej naturalnych zasobówOśrodek Badawczo-Edukacyjny w Zielonowie (fundacja) i Stowarzyszenie Zielono Mi 3
Kampania promocyjna dotycząca działalności stowarzyszenia wśród społeczności UAMStowarzyszenie Studentów Niepełnosprawnych Ad Astrapilne2
Kampania promocyjna dotycząca działalności stowarzyszenia w obszarze pomocy psychologicznej oraz wsparcia studentów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiStowarzyszenie Studentów Niepełnosprawnych Ad Astrapilne2
Finansowanie Fundacji zwykłej (nie OPP)- strategia źródła finansowania, obostrzenia prawne, itd.Fundacja Zielony Jamnik firmy Solaris 2
Kampania społeczna / koncert charytatywny- przeprowadzenie od początku do końca akcji na rzecz wyremontowania dachu Szkoły Specjalnej w KowanówkuFundacja Zielony Jamnik firmy Solaris pilne2
Rola Ośrodka Kultury w tworzeniu więzi lokalnych i kształtowaniu tożsamości mieszkańców LuboniaOśrodek Kultury w Luboniu3
Śladami wielkiego architekta – Szlak Architektury Przemysłowej w Luboniu.Ośrodek Kultury w Luboniu3
Profesjonalni i nieprofesjonalni twórcy lokalni – ich związek z tradycjami miasta oraz wpływ na tworzenie nowych wzorców.Ośrodek Kultury w Luboniu3
Dziedzictwo znanych postaci związanych z miastem LubońOśrodek Kultury w Luboniu3
Miejscowe obyczaje i ich kultywowanie na przykładzie działalności Ośrodka Kultury w LuboniuOśrodek Kultury w Luboniu3
Cegła, cegielnie – zapomniana część historii i ślady jej obecności w architekturze miasta3
Charakter miasta i jego położenie względem miast i miasteczek ościennychOśrodek Kultury w Luboniu3
Potrzeby kulturalne mieszkańców Lubonia z podziałem na wiek: dzieci i młodzież, dorośli, seniorzy oraz aktywność w miejskich wydarzeniach kulturalnychOśrodek Kultury w Luboniu3
Udział i znaczenie grup społecznych i stowarzyszeń w kształtowaniu kulturalnego wizerunku miasta LubońOśrodek Kultury w Luboniu3
Finansowanie działań kulturalnych na terenie miasta Luboń, możliwość pozyskania funduszy zewnętrznychOśrodek Kultury w Luboniu3
Filmiki promocyjne dla zaangażowanych w budowanie gospodarki solidarnej gmin i ich podmiotów ekonomii społecznejFundacja Pomocy Wzajemnej Barka pilne2
Wykonywanie ankiet socjologicznych lub poglądowych (także metodami pedagogicznymi). Ankiety na temat jakości życia w mieście, rozpoznawalności wizerunkowej polityków itp.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Wykonanie badań socjologicznych na temat preferencji politycznych mieszkańców Poznania.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Udział w akcjach plenerowych w celu odbycia wizji lokalnych oceniających stan faktyczny zjawisk na Piątkowie. Do zlustrowania są zjawiska przystosowania dzielnicy do potrzeb osób niepełnosprawnych i seniorów oraz turystów przyjeżdżających z zewnątrz.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Zdiagnozowanie pośród młodzieży szkolnej (poprzez wywiad) ich potrzeb dotyczących obiektów sportowych i rekreacyjnych oraz miejsc rozrywki.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Zdiagnozowanie potrzeb kulturalnych mieszkańców Piątkowa, np. czy potrzebny jest dom kultury (na Ratajach 8 domów kultury, na Piątkowie JEDEN) , hala sportowa, biblioteka, itp.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Zorganizowanie burzy mózgów dotyczących danych problemów dotykających północnej część Poznania – takich jak infrastruktura, zagadnienia planowania przestrzennego, potrzeb budownictwa, rozwój i przyszłość miasta. Każdy z uczestników powinien napisać swój mały esej na dany temat.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Przeprowadzenie ankiet (wywiadów) w środkach komunikacji masowej, mającej na celu zdiagnozowanie mankamentów oraz zalet i oczekiwań użytkowników co do jakości usług MPK w Poznaniu. Wszystkie wyniki powinny zostać ujęte w diagramach sporządzonych w Excelu w celu wizualizacji problematyki.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Zajęcia z planowania budżetu dla studentów związanych z zagadnieniami ekonomii. Opracowanie strategii długoletniej finansowej dla miasta Poznania.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Zajęcia z dziećmi z placówki wsparcia dziennego – obserwacje, wolontariat dla studentów, studentów pedagogiki i psychologiiRada Osiedla PIĄTKOWO3
Przygotowanie zajęć kulturalnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych – współpraca z Estradą PoznańskąRada Osiedla PIĄTKOWO3
Zdiagnozowanie potrzeb kulturalnych mieszkańców Piątkowa, np. czy potrzebny jest dom kultury (na Ratajach 8 domów kultury, na Piątkowie JEDEN) , hala sportowa, biblioteka, itp.Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Współpraca z Radą Osiedla w zakresie: planowania przestrzennego terenów osiedlowych, planowania zieleni na terenach osiedlowych, planowania imprez integrujących środowisko lokalneRada Osiedla PIĄTKOWO3
Akcje marketingowe propagujące rolę samorządu lokalnego i inicjatyw obywatelskich (pomoc w utworzeniu i prowadzeniu Centrum Inicjatyw Lokalnych na Piątkowie)Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Organizowanie wycieczek, wykładów i zajęć poglądowych na tematy związane z okolicznymi walorami przyrodniczymi (np. rezerwat Morasko).Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Popularyzowanie wiedzy z zakresu fizyki, chemii, matematyki itp. poprzez organizację atrakcyjnych zajęć dla uczniów i dorosłych typu gry miejskie, (np. „Dzień szyfranta i tajemnica Enigmy”)Rada Osiedla PIĄTKOWO3
Analiza ruchu turystycznego w PuszczykowieUrząd Miejski, Puszczykowo 3
Promocja osiągnięć szkoły w kontekście dużej konkurencji ze szkołami publicznymi – kampania medialna, w tym facebook, Instagram, promocja,Stowarzyszenie Piątkowska Szkoła Społecznapilne2
Przygotowanie koncepcji oraz wniosku koncesyjnego dla telewizji uniwersyteckiej UAM TVUAM TV2
Rada Pasażerów – przegląd rozwiązań krajowych i zagranicznych, propozycja utworzenia w Poznaniu, zakres zadań, sposoby kontaktuZarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu3
Skuteczny sposób dotarcia do pasażera z informacjami dotyczącymi zmian w komunikacji miejskiej – badania oczekiwań pasażerów, przegląd rozwiązań krajowych i zagranicznych, propozycje kanałów informacyjnychZarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu3
Partycypacja młodych ludzi na przykładzie funkcjonowania młodzieżowej rady gminy w samorządzie terytorialnymGmina Tarnów Podgórne i Dopiewo 3
Zarządzanie i komunikacja międzypokoleniowa w organizacjiFundacja Morela Student Business Club3
Przygotowanie koncepcji oraz wniosku koncesyjnego dla telewizji uniwersyteckiej UAM TVUAM TV3
PR TVNFundacja TVN „Nie jesteś sam”3
Social media marketing i influencer marketing w branży fashion oraz ich wykorzystanie przez polskie marki odzieżowe z różnych segmentówRada Osiedla Żegrze3
Promocja eventów studenckich na przykładzie Wielkiego Grillowania UAMJeden Uniwersytet3
Medialna reprezentacja instytucji publicznej na przykładzie Gabinetu Prezydenta miasta PoznaniaUrząd Miasta Poznania3
Rola kubów debat szkolnych i akademickich w PolsceFundacja edukacyjna G53
Skuteczność usuwania skutków huraganu (11.08.2017 ) przez Straż Pożarną w powiecie żnińskimOchotnicza Straż Pożarna3
Świadkowie Poznań 1956. Proces realizacji filmu – od pomysłu do emisjiWydawnictwo Miejskie Posnania3
Partycypacja młodych ludzi na przykładzie funkcjonowania młodzieżowej rady gminy w samorządzie terytorialnymGmina Dopiewo i Gmina Tarnowo Podgórne3
Bezpieczeństwo sędziów piłkarskich w województwie wielkopolskim. Strefa poznańska w sezonie piłkarskim 2016/2017Kolegium sędziów Wielkopolskiego Związku Piłki Nożnej. Strefa poznańska3
E-administration as an innovative way in public governanceUrząd Gminy w Górzycy3
Women’s role and their participation in politics in Central Eastern EuropeFundacja na rzecz Colleguim Polonicum3
Good Governance in public administration. Lessons for Central East European Countries (Poland and Ukraine)Fundacja na rzecz Colleguim Polonicum3
Kształtowanie wizerunku Stowarzyszenia Oświatowego im. Dezyderego ChłapowskiegoStowarzyszenie Oświatowe im. Dezyderego Chłapowskiego3
Wizerunek Policji w mediachKomenda Miejska Policji w Poznaniu3
Strategie komunikacyjne, promocyjne oraz marketingowe wykorzystywane w kampaniach społecznych przez stowarzyszenia LGBT+ w PolsceGrupa Stonweall3
Usportowienie debaty oksfordzkiej w wymiarze turniejowym a jej aspekty ideoweFundacja edukacyjna G53
Motywy podejmowania pracy w zawodzie policjanta na przykładzie Komendy Wojewódzkiej Policji w PoznaniuKW w POZNANIU3
Rola ratownika medycznego w strukturze Państwowej Straży Pożarnej oraz Ochotniczych Straży Pożarnych w PolscePSP3